Referenser
Vi har samarbetat med Telisol snart i 10 år. Vi har alltid uppskattat deras kunnande, flexibilitet och deras kundomsorg.
Telisol är även alltid snabba att i sin support hjälpa oss när vi råkat ut för eventuella tekniska problem.
Dessa egenskaper gör dem till vårt självklara val som samarbetspartner gällande vår It- och telefoni.
Candeo Städservice AB
Candeo Städservice AB är ett väletablerat städ och serviceföretag med 40-tal anställda. Företagets fokus är att erbjuda sina kunder en trivsam inomhusmiljö med målsättning att vara bäst, inte störst.
Idag har företaget ca 100 fasta städkontrakt i Kristianstad, Hässleholm, Bromölla och Olofström. Dessa innefattar städuppdrag av både små och stora kontors- och produktionsanläggningar.
/Micael Nyberg, Vd och ägare
Vafab Miljö
Vi har anlitat Telisol sedan december 2011 och vi är jättenöjda med deras service och vår kontaktperson. Vi har fått hjälp med att både höja hastigheten och sänka priserna för våra bredband till avfallsstationer och Återbruk samt vårt huvudkontor, totalt rör det sig om 18 anläggningar. Telisol har kontaktat oss flera gånger per år med erbjudanden om bättre priser och högre hastigheter samt bevakat de anläggningar som haft sämre hastigheter än de andra och som vi ville höja till samma nivå. Det som är bra med Telisol är att vi behöver inte tänka på dessa frågor utan vår kontaktperson håller koll åt oss!
Åsa Loord – Projektledare IT
PGA Sweden National
Telisol och vår kontaktperson har visat ett stor engagemang i sitt arbete kring vårt arrangemang av Nordea Masters 2014. Telisol håller också koll på nya tjänster och håller oss ständigt uppdaterad med erbjudanden vilket känns bra eftersom det säkerställer att vi alltid har det bästa för oss till bäst pris.
Peter Larsson – Head of Operations
Skånes Fotbollförbund och Föreningen Svensk Elitfotboll
Skånes Fotbollförbund och Föreningen Svensk Elitfotboll tog 28/10 – 2011 beslut om att byta ut sin gamla ISDN växel till en Centrex. I samråd med Telisol beslutade man att växeln skulle bestå av 80% mobila användare och övriga skulle ha fast anknytning.
Isdn växeln hade funnits med sedan många år tillbaka och tanken på att nu sätta in ett helt nytt system var förknippat med en del oro. Under driftsdagen satt Telisol standby och var behjälpliga med alla frågor kring funktion och handhavande och en tid senare hade vi en halvdags utbildning på plats.
Möjligheten att kunna ”ta med sig växeln” gör arbetet väldigt smidigt och vi sitter inte längre fast för att vi måste koppla samtal.
Samarbetet med Telisol fungerar mycket bra och vi får alltid snabb återkoppling när det gäller frågor och ändringar.
/Ulf Larsson – Kanslichef och Micke Dahl – IT-ansvarig
Bröderna Pudas Specialtransporter AB
Samarbetet med Telisol har fungerat perfekt oavsett om jag behöver nya tjänster, men framförallt det som verkligen betyder något. Hjälp när något inte fungerar. Telisol har levererat lösningar som passar vår verksamhet, genererar lönsamhet och sparar tid
/Ulf Pudas
Leksand-Djura-Siljansnäs Kyrkliga Samfällighet
Telisol har överträffat mina förväntningar när det gäller service och engagemang för att uppfylla våra behov och önskemål.
Och…på en skala när det gäller snabb service och tillgänglighet…10 av 10!
/Roger Arvids, Kyrkokamrer
Falkenberg Skrea kyrkliga samfällighet
Nu har vi fått ett nytt, flexibelt och effektivt kommunikationssystem som underlättar vardagen och samhörigheten bland personalen.
Telisol har lyssnat väl och fixat allt som behövdes och varit hjälpsam när vi även har behövt ändra vissa beställningar. Alltid tjänstvillig och snabb att svara.
/Lars Stenman, Kyrkoherde
Trelleborgs Hamn
Trelleborgs hamn är en av Skandinaviens största färje- och RoRohamnar. Årligen passerar cirka 11 miljoner ton export- och importgods samt knappt två miljoner passagerare. Sedan 2005 har Telisol hjälpt Trelleborgs Hamn med kommunikationslösningar inom mobil, fast och växeltelefoni.
Behov: Fungerande täckning i hela hamnområdet, kostnadskontroll och analys av de enskilda användarnas behov samt avveckling av fysisk växel.
Lösning: Förhandling och framtagande av nya kostnandseffektiva ramavtal från operatören.
Byte av operatör på fast och mobil telefoni vilket innebar ökad täckning och förbättrad funktion. Olika abonnemangsformer till användarna beroende på arbetsuppgift och ringmönster.
Byte till Centrexväxel, framtidssäker utan dyra uppdateringar, personalbesparande och möjlighet att ha mobilerna integrerade i växellösningen.
Leverans av nya, fungerande mobiltelefoner till låga priser.
Fördelarna är Telisols nära samarbete med Sveriges företagsoperatörer, snabb service och säkerställning. En stor trygghet är Telisols närvarande vid driftsättning av såväl operatörsbyten som växelimplementering.
/Tomas Borowiec, Trelleborgs Hamn
Corvara Industri och Skadeservice
ISS industriservice AB är ett av Sveriges största serviceföretag. Våra cirka 220 medarbetare levererar varje dag service till svenska företag över hela landet. ISS industriservice AB omsätter cirka 250 miljoner och erbjuder integrerade servicetjänster inom industrirengöring och sanering. Sedan hösten 2006 har Telisol hjälpt ISS med kommunikationslösningar inom mobil, fast, växeltelefoni och Internet.
Behov: Rikstäckande mobil täckning med nätverkskopplad växellösning. Stöd för flera kostnadsställen på flera orter i Sverige. Specifika internetlösningar med stöd för fast IP adress och full duplex. Integrerad växellösning som täcker över samtliga 10 kontor.
Lösning: Förhandling och framtagande av nya kostnadseffektiva ramavtal från operatören. Byte av operatör på fast och mobil telefoni vilket innebar förbättrad funktion och prissättning. Centrex är under driftsättning. Nätverkskopplad på 10 kontor på olika ställen i Sverige
Nya fasta Internetlinjer med högsta kvalitet, upptid och säkerhet.
Vi på ISS har en egen Key Account Manager på Telisol som tar hand om våra ärende och beställningar. Detta ger oss väldigt snabb handläggning med hög kompetens.
/Kenneth Hedberg, ISS
Telisol ringde mig precis när vi behövde hjälp med en beställning från Telia, de hjälpte mig över förväntan, och har fått hjälpa oss vid ett par tillfällen till, och som pricken över ”i” så har de kontaktat oss när det har funnits förmånliga uppgraderingar att göra. De har med andra ord hjälpt oss att spara pengar när det har funnit möjligheter till det utan att vi har varit medvetna om det!
De har mina varmaste rekommendationer!
/Hans Öström, IT-Ansvarig