Skäms på Telisol och skäms på er Telekombranschen!

Det är dags att börja ta ett kollektivt ansvar, inte bara medarbetare och ledning på Telisol utan hela branschen. Detta gäller för operatörer, leverantörer och alla våra kollegor i branschen!

För att ta ansvar och bli bättre så krävs först och främst en sak, förmågan att erkänna att vi gjort fel. Således gör vi det nu! Telisol har gjort fel!

Telisol har haft en tydlig affärsidé och vision. Nu har vi även en mission. Vi ska förändra synen på hela Telekombranschen!

Vad har vi gjort fel?

Jag vet vad Telisol är och jag vet varför Telisol finns! Jag kan dock inte kräva att alla andra vet det. Jag och vi försöker förmedla detta genom det vi släpper på vår hemsida och våra sociala mediekanaler och framförallt så måste våra medarbetare bli bättre på att förmedla det vid direkta kundkontakter.

Om man Googlar Telisol så får man en spridd bild av vad Telisol är och detta är INTE vår bild av Telisol men vi måste inse fakta! DET ÄR NÅGONS BILD, vare sig jag vill det eller inte!

När jag sammanställer denna bespottning av Telisol så måste jag erkänna att följande bevisligen har skett någon gång eller flera gånger under de 9 år vi varit aktiva.

  • Vi har ringt ner samma kund så många gånger att kunden hatar oss!
  • Vi har erbjudit lösningar som inte varit fördelaktiga för kunden, där kunden förlorat på att eventuellt byta till det vi erbjuder.
  • Vi har levererat telefoner som kunden inte behöver
  • Vi har tagit för mycket betalt för det vi sålt till kund
  • Vi har utgivit oss för att vara någon annan än den vi är, exempelvis Telia
  • Vi har inte hjälpt kunder som vi sålt till när de behöver hjälp, oavsett om det gäller en mobiltelefon eller en tjänst som inte fungerar

Det enda vi kan säga om detta idag är: Fy fan! Skäms på oss, skäms på Telisol! Vi tar kollektivt och för hela branschen på oss fullt ansvar och ber om ursäkt till de kunder och företag vi eventuellt har skadat. Vi ber om ursäkt till operatörer och branschkollegor för att vi skadat branschens rykte och lovar att göra allt i vår makt för att detta ADLRIG ska upprepas.

 


Telisol Jakob SvärdDetta gäller för Telisol och det är vårt eget initiativ

Vi hade kunnat skriva spaltmeter med information om VARFÖR vår bransch, telekombranschen, ser ut som den gör men det är inte vår ambition i denna skrift. Vi kan bli intvingade i branschorganisationer som ska förbättra kvalitet och detta kommer vi att genomföra men det är inte det som kommer att förändra oss i grunden!

Vår bransch agerar alltid utifrån de starka spelarnas regler, oftast en operatör som säger, -Nu räcker det. Ni måste göra så här och så här för att bli bättre och få mer nöjda kunder. Vi på Telisol anser att detta är fel väg. Vi måste välja vår egen väg och själva ta ansvar för att bli bättre! Detta gäller ALLA som arbetar och verkar inom Telekombranschen. Jag vågar hävda att allt negativt man kan säga om Telisol kan sägas om alla som arbetar inom samma område som vi gör! Förlåt om jag drar alla över samma kam men oavsett så skadar varje enskilt misstag som görs av en enskild individ hela bolaget och varumärket Telisol. Misstag som görs av Telisol skadar således i sin tur hela branschen.

 

The Telisol Code – Vad är det vi lovar

Vi kan inte lova att alltid agera rätt eller att vi aldrig kommer att göra fel. Telisol kan dock lova att:

  • Alltid ta ansvar för de misstag vi gjort, på individ och bolagsnivå
  • Vi ska vara stora nog att kunna be om ursäkt
    • Har vi sagt något felaktigt
    • Har vi ringt dig för många gånger (oavsett om det är konkurrenter men det var vi som fick bägaren att rinna över)
  • Sträva efter att ge dig den bästa lösningen för dig och leverera över dina förväntningar
  • Om du inte är nöjd så ska vi försöka ändra på det vi åstadkommit tillsammans så att du känner dig nöjd
  • Om du inte är nöjd ändå så ska vi sträva efter att ångra affären. Detta förutsatt att du kommunicerar detta inom rimlig tid, c:a 1 månad.
  • Vi ska aldrig hävda att vi är någon annan än Telisol, exempelvis starkare varumärke och operatörer
  • Vi ska aldrig försöka nå våra mål genom att smutskasta eller jämföra oss med partners eller konkurrenter