Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.

 

Telisol, Våra misstag

Vi på Telisol ska nu försöka göra något som vi anser är nytt, rebelliskt och förhoppningsvis revolutionerande, alltså det som gör Telisol till Telisol!

Denna sida kommer att vara en av de få levande sidor på Telisol s hemsida. Den kommer alltså löpande att uppdateras med mer information.Vi har en mission framöver som är viktigare än alla andra! Detta ska inte förväxlas med vår affärsidé och/eller vision. Vi ska publikt och med full transparens släppa in kunder, potentiella kunder, samarbetspartner och samhälle i de ämnen som företag i alla branscher oftast försöker dölja, nämligen våra svagheter och brister!

Vi kommer på denna sida att publicera reella kuncase, alltså kunder som är missnöjda, misstag som vi gjort, vad vi lärt oss på det och vilka åtgärder/förändringar Telisol genomför för att bli bättre och som förhoppningsvis på sikt kan komma att förändra bilden på den bransch vi verkar i.

Denna sida kommer inte att innehålla framgångshistorier, du kan läsa om dessa under Telisols referenskunder.

Trevlig läsning!

OBS! Det kan innehålla fel i nedan detaljer då situationerna är återberättade och således kan missförstås.

 

Att motarbeta sig själv och branschen!

Händelse

En Telisolsäljare ringer upp en potentiell kund och vill förmedla en bredbandstjänst.

”Kunden” är vänlig och ställer bra frågor. En av frågorna är följande: – Kan jag inte handla detta direkt av Telia? Telisols säljare svarar: – Jo men Telia har inte ringt sina kunder själv sedan 2008 så det är vi som gör det nu!

Nu väljer kunden att berätta att han/hon är chef inom Telias koncernledning. Vår säljare har precis uttalat sig negativt och utan belägg på ett negativt sätt om en av våra största samarbetspartners direkt till en medlem av Telias koncernledning!

 

Hur ser Telisol på händelsen?

Det har hänt, vi kan inte få det ogjort, men vi kan förändra!

Konsekvensen av detta handlande blir naturligtvis att vi förmedlar ett budskap som skadar Telias varumärke och detta är inte okej! Dessutom motarbetar vi vårt eget arbete genom att sänka trovärdigheten för hela branschen. Vi gör alltså vår egen och alla andras framtid svårare! Ni kan nu läsa vår VD, Patrik Södergrens analys och tankar om ämne här!

 

Åtgärd och lösning

Eftersom detta ärende är det första som dyker upp av sitt slag som kommit till vår kännedom så straffas inte en enskild individ eller avdelning på Telisol. 2 personer som sitter i Telisol ledning åker redan dagen efter, fysiskt, ut till samtliga kontor inom Telisols organisation och går igenom ovan scenario. Vi förklarar att detta inte är okej. Vi är tydliga med att det inte är för Telias skull vi gör detta utan för allas! Vi får aldrig uttala oss negativt om någon annan än oss själva!

 

Personalhandbok, Hemsida och grundutbildning förändras och uppdateras!

Du kan läsa vår VDs kommentar på denna incident under Telisols VD Blogg

Telisol ber om ursäkt för det inträffade!